master4

МОНГОЛУЛСЫН  ШИНЖЛЭХ  УХААН  ТЕХНОЛОГИЙН  ИХ  СУРГУУЛЬ
MONGOLIAN UNIVERSITY OF SCIENCE AND TECHNOLOGY
ДИПЛОМЫН ХАВСРАЛТ/ DIPLOMA SUPPLEMENT
Дипломын дугаар / Diploma No:

 

 

Энэхүү дипломын хавсралт нь Монгол Улсын Дээд боловсролын хууль болон бусад журам, зааварт тусгасаны дагуу хийгдсэн. Уг хавсралтын зорилго нь олон улсын түвшинд дүйцүүлэн тооцоход дөхөм болохоос гадна тухайн мэргэжлийг (диплом, зэрэг, гэрчилгээ г.м.) ойлгуулан, таниулахад оршиж байгаа болно. Диплом эзэмшигчийн үндэс угсаа, мэргэжлийн зэрэг, тухайн мэргэжлийн хамаарагдах салбар, сургалтын агуулга, суралцсан хэлбэр, идэвх оролцоо, дүгнэгдсэн байдал зэрэг мэдээлэлүүдийг нэмэлтээр гаргаж, энд хавсаргасан. Энэ хавсралтанд тусгагдсан мэдээлэлд аливаа хуулийн зүгээс үнэлэх, тодорхойлох, санал  дүгнэлт гаргах эрхгүй. Энд дурдагдсан 8 зүйлийн бүх мэдээлэлүүдийг бүрэн бичсэн байх шаардлагатай. Хэрэв мэдээлэл бичигдээгүй бол шалтгааныг нь тайлбарлана.
This Diploma Supplement follows the model developed by the Mongolian Law on Higher Education and other related laws of Mongolia.
The purpose of the supplement is to provide sufficient independent data to improve the international "transparency" and fair academic and professional recognition of qualifications (diplomas, degrees, certificates etc.). It is designed to provide a description of the nature, level, context, content and status of the studies that were pursued and successfully completed by the individual named on the original qualification to which this supplement is appended. It should be free from any value judgments, equivalence statements or suggestions about recognition. Information in all eight sections should be provided. Where information is not provided, an explanation should give the reason why.

 

 

1. Диплом эзэмшигчийн мэдээлэл / Information identifying the holder of the qualification

1.1 Овог /Family name:

1.2 Нэр / First name (names):

1.3 Төрсөн (өдөр /сар/ он) / Date of birth (day/month/year):

Төрсөн газар / Place of birth:

1.4 Оюутны дугаар буюу код / Student identification number or code:

2. Мэргэжлийн талаарх мэдээлэл / Information identifying the qualification

2.1 Мэргэжлийн нэр, олгосон цол (бүтнээр болон товчилж) / Name of the qualification and title conferred (full, abbreviated):

2.2 Мэргэжил эзэмшихийн тулд суралцсан гол салбар/Main field(s) of study for qualification:

2.3 Дээд боловсролын байгууллагын нэр, ангилал (төрөлх хэл дээр / англи хэл дээр)/ Name and status of awarding institution (in original language / in English):

2.4 Суралцсан сургуулийн нэр, ангилал (хэрэв 2.3 –аас өөр бол) / Name and status of institution providing study (if different from 2.3):

2.5 Суралцсан / шалгалт өгсөн хэл / Language(s) of instruction / examination:

3. Мэргэжлийн түвшингийн талаарх мэдээлэл / Information on the level of the qualification

3.1 Мэргэжлийн түвшин / Level of qualification:

3.2 Хөтөлбөрөөр суралцах албан ёсны хугацаа / Official length of programme:

3.3 Элсэх нөхцөл / Access requirements:

4. Хөтөлбөрийн агуулга, хүрсэн үр дүн / Information on the contents and results gained

4.1 Суралцсан хэлбэр / Mode of study:

4.2 Хөтөлбөрийн шаардлага / Programme requirements:

Оюутнууд нь 240 ECTS кредитийг амжилттайгаар цуглуулсаныхаа дараа төгсдөг. /Students graduate after having successfully accumulated 240 ECTS credits /

Сургалтын хөтөлбөр нь Боловсролын сайдын 2014 оны A/78 тоот тушаалаар зөвшөөрөгдсөн. Энэ нь эдийн засгийн үр ашигтай, байгаль орчинд ээлтэй, нийгэмд хүлээн зөвшөөрөгдсөн, судалгаа, зураг төсөл, шинэчлэл, барилга угсралт, ашиглалт, засвар-үйлчилгээ, үйлдвэрлэл тэрчлэн үйлдвэрлэлийн болон менежментийн системийг бүхэлд хамарсан орчин үеийн цахилгааны инжнерчлэлийн маш олон тооны, өргөн хүрээтэй асуудлуудыг хамруулж, багтаасан байна. /The curriculum of the Department complies with Decision No. A/78, 2014 of the Ministry of Education. It covers a broad range of topics from many facets of modern applied electrical engineering science, that encompass the areas of research, design, development, construction, operation, maintenance, production and manufacturing, including power production and management systems, with respect to economic awareness, environmental and social acceptance issues and aspects. /

Суралцагсад нь суралцаж төгсөхдөө: хувиараа хөдөлмөр эрхлэх буюу жирийн инженерийн ажлаас авхуулаад бизнесийн болон үйлдвэрийн газрын менежер, гүйцэтгэх ажилтан гэх зэрэг цахилгааны инженерчлэлийн бүх л салбарт шаардлагатай шинжлэх ухааны болон инженерийн мэргэжлийн өндөр мэдлэг, ур чадварыг эзэмших болно. Илүү дэлгэрэнгүй тайлбарлах юм бол, залуу цахилгааны инженерүүд нь дараахи чадвар, дадлыг эзэмших бололцоотой: /Upon completion of the undergraduate studies, graduates will have acquired all the necessary scientific and engineering knowledge and skills that give them the opportunity to professionally practice in all electrical engineering areas, either as self-employed or engineers, managers and executives, in relevant business and organizations. More specific, a young electrical Engineering graduate should acquire, in brief, skills and capabilities to allow him/her to: /

Сургалтын хүрэх үр дүн /Course Learning Outcomes /

Инженерийн шинжлэх ухааны бакалавр /Bachelor of Engineering Science /

  1. Математик, мэдээлэлийн шинжлэх ухаан, физик болон байгалийн шинжлэх ухааны инженерийн суурь хичээлүүдийг өргөн хүрээнд, уялдаа холбоотойгоор ойлгосон байгаагаа үзүүлэх төдийгүй Хими, Барилга, Цахилгаан ба Электроник, Механик инженерийн аль нэг хичээлийн онол ба практикийн болон инженерийн үндсэн суурь зарчимуудын талаар хангалттай мэдлэг олж авсан байх. /Demonstrate broad and coherent conceptual understanding of the mathematical, information science, physical and natural science disciplines that underpin engineering, as well as a sound knowledge of fundamental engineering principles and of the theory and practice of one of the disciplines of Chemical, Civil, Electrical and Electronics or Mechanical Engineering;/
  2. Инженерийн нарийн түвэгтэй асуудлуудад дүншинжилгээхийх, шаардлагатай инженерийн арга техник болон дизайны процессуудыг чадварлаг хэрэглэх. /Analyze complex engineering problems and fluently apply appropriate engineering techniques and design processes/
  3. Асуудалд бүтээлч шийдэл гарган боловсруулах, инженерийн системийн төсөл зохиомж (дизайн) болон  боловсронгуй болгоход шинэлэг арга хандлага барилыг сэдэж хэрэгжүүлжчадах. /Develop creative problem solutions and conceive innovative approaches in developing and designing engineering systems; /
  4. Инженерийн бичиг баримтуудыг өндөр чанартай боловсруулах, эдгээрийг техникийн болон техникийн бус мэргэжлийн хүмүүст (сонсогчдод) уялдаа холбоотойгоор, тодорхой ойлгомжтойгоор танилцуулах чадвартай байх. /Prepare high quality engineering documents and present a clear and coherent presentation of these to a range of technical and nontechnical audiences; /
  5. Инженерийн мэргэжлийн хичээлийн хүрээнд шинэ мэдлэг олж авахтай холбоотой судалгаа, эрэл хайгуулын ажлыг үнэлэх болон таньж мэдэх, түүнчлэн үүнийхээ нийгэм, соёл, байгаль орчин ба хуулийн орчин нөхцлийг таньж мэдэх. /Acquire and evaluate research regarding new knowledge development within the engineering discipline and its social, cultural, environmental and legal context; /
  6. Инженерийн багаар ажиллахад бие даасан, санаачлагатай, шийдвэр гаргах хувь нэмрээ оруулж чадахуйц дадалтай болсон байх /Exercise initiative, judgment, and autonomy in contributing as a member of an engineering team /
  7. Нийгмийн болон инженерийн мэргэжлийн хөгжилд чадварлаг, итгэлтэй хувь нэмэр оруулах./Competently and confidently contribute to the development of society and the engineering profession, with a special emphasis on Northern Territory issues
  8. Байгаль орчны болон соёлын бодитой аюул, хохирол хор хөнөөлтэй асуудлыг шийдэх зэрэг нийгэмд инженерийн гүйцэтгэх үүрэгтэй холбоотой хариуцлага, ёс зүй, мэргэжлийн хандлага харуулж чаддаг байх./Demonstrate a responsible, ethical and professional attitude regarding the role of engineers in society, including situations involving potentially adverse environmental and cultural impacts. /
  9. Төсөл, судалгааны ажилд инженерийн мэргэжлийн (хичээлийн) өргөн хүрээнд шинжлэх ухаан, технологийн ба практикийн үүднээс ажлыг төлөвлөх болон гүйцэтгэхэд хамтран ажиллах чадвартай байх. /Work collaboratively to plan and execute project work or research to advance the scientific basis, technologies or practices within the engineering discipline broadly /

4.3 Хөтөлбөрийн дэлгэрэнгүй болон голч дүн, цуглуулсан кредит: /Programme details and individual grades,

Credit obtained:/

ШУТИС-ийг төгссөн болон сурч байгаа оюутан Европын их, дээд сургууль (ECTS мөрддөг)-д шилжин суралцаж байгаа бол хичээлийн кредитийг 1.8 гэсэн шилжүүлэх коэффициентоор үржүүлж, Европын их дээд сургуулиас ШУТИС-д шилжин суралцагчийн хичээлийн кредитийг 1.8 шилжүүлэх коэффициентод хувааж тооцно. /If the student is transferring to ECTS of the European HEI, the credits are multiplied by the index 1.8. If the student is transferring from ECTS of EU HEI’s to the MUST the credits are divided by 1.8 respectively./

4.4 Үнэлгээний схем болон үнэлэх, дүгнэх аргачлал / Grading scheme and grade distribution guidance:

4.5 Мэргэжил эзэмшсэн байдал / Overall classification of the qualification:

5. Мэргэжил эзэмших сургалтын явцын тухай мэдээлэл / Information on the function of the qualification

5.1 Үргэлжлүүлэн суралцах түвшин / Access to further study:

5.2 Мэргэжлийн цол / Professional status conferred:

6. Нэмэлт мэдээлэл / Additional information

6.1 Нэмэлт мэдээлэл  / Additional information

6.2 Нэмэлт мэдээлэлийн эх үүсвэр / Additional information sources

7. Хавсралтын баталгаажуулалт / Certification of the supplement

7.1 Огноо /Date:

7.2 Гарын үсэг / Signature:                                             

7.3 Албан тушаал / Capacity:                                         

7.4 Тамга, тэмдэг /Official stamp or seal

8. Дээд боловсролын системийн тухай мэдээлэл / Information on national higher education system

Монгол Улсын дээд боловсролын сургалтын систем

Дээд боловсролын байгууллагууд нь Монгол улсын хамгийн өндөр боловсролыг олгоно.

Дээд боловсролын сургалтын байгууллага нь Боловсролын тухай хуулийн 15 дугаар зvйлд заасны дагуу их сургууль, дээд сургууль, коллеж гэсэн ангилалтай байна.

Их сургууль нь эрдэм шинжилгээ-сургалт-үйлдвэрлэлийн буюу эрдэм шинжилгээ-сургалтын, дээд сургууль нь сургалт-эрдэм шинжилгээний, коллеж нь сургалтын буюу сургалт-үйлдвэрлэлийн хэв шинжтэй байна. Их сургууль нь бүх л төрлийн зэрэг олгох (Бакалавр, Магистр, Докторын) сургалтыг хэрэгжүүлнэ. Дээд сургууль болон коллеж нь гол төлөв бакалаврын зэргийн хөтөлбөрүүдийн сургалтыг хариуцах бөгөөд зарим тохиолдолд Магистрийн хөтөлбөрийн сургалтыг хэрэгжүүлж болно. Олон нийтийн, улсын болон хувийн өмчийн дээд боловсролын байгууллагууд байдаг. Ихэнх дээд боловсролын байгууллагууд нь Боловсрол, Соёл, Шинжлэх Ухааны Яаманд харъяалагддаг бол зарим нь (тухайлбал, Батлан хамгаалах Их Сургууль болон Цагдаагийн Академи) Батлан хамгаалах Яам болон Хууль зүйн Яаманд харъяалагддаг.

Дээд боловсролын байгууллагуудын сургалт нь бүтэн буюу өдрийн ангиас гадна түргэвчилсэн сургалттай байдаг. Бакалаврын сургалтанд элсэн орохын тулд ерөнхий боловсролын сургуулийг төгсөөд, элсэлтийн шалгалтанд тэнцсэн байна. Магистрийн сургалтанд элсэн орохын тулд Бакалаврын сургалтыг, Докторын сургалтанд элсэн орохын тулд Магистрийн сургалтыг тус тус дүүргэсэн байна.

Дээд боловсролтой мэргэжилтэн

Дээд боловсролын мэргэжил нь бакалавр, магистр, доктор гэсэн зэрэгтэй байна.

Бакалаврын зэргийн хөтөлбөр нь тухайлсан мэргэжилийг эзэмшүүлэхэд чиглэсэн байхаас гадна Магистрт үргэлжлүүлэн суралцах нөхцөлийг хангасан байна. Энэ сургалт нь 3-аас 4 жил байна (120-130 кредит). Бүх л мэргэжилээр төгсөгчид нь дээд боловсролын “Бакалавр” зэргийг хүртэнэ. Суралцах хугацаандаа зохих сорил, улиралын болон улсын шалгалтуудыг өгсөн, Бакалаврын дипломын ажлыг хамгаалсан байна.

Магистры нзэргийн хөтөлбөр нь Бакалаврын дараагийн сургалт байна. Үргэлжлэх хугацаа нь 1-ээс 2 жил (30 орчим кредит).  Магистрт үргэлжлүүлэн суралцагч нь Бакалаврын сургалтын үед эзэмшсэн мэргэжлээр биш өөр мэргэжлээр ч суралцаж болно. Магистраар төгсөгч нь улиралын болон улсын шалгалтуудыг өгсөн, Магистрийн дипломын ажлыг хамгаалсан байна.

Докторын сургалтын тогтсон хугацаа нь 3-аас 4 жил байна. Докторын сургалтын хугацаандаа суралцагч нь зохих хөтөлбөрт тусгагдсан хичээлүүдийг судлаж шалгалт өгсөн байх бөгөөд докторын ажлын диссертаци бичиж нээлттэйгээр хамгаалалт хийсэн байна. Хэвлэгдэн гарсан диссертаци, олон нийтэд нээлттэйгээр хамгаалалт хийсэн үр дүнг үндэслээд түүнд Доктор (Ph.D) гэсэн дээд боловсролын зэрэг олгоно.

Сургалтын (хичээлийн) жил

Хичээлийн жилийг хоёр семестрт хуваана. Хичээлийн жил нь сургалтын хугацаа, шалгалтын хугацаа, амралтын хугацаанд хуваагдана. Хичээлийн бүтэн жил нь календарийн 12 сард багтах бөгөөд хичээл эхлэх өдрийг Ректор товлоно.

Кредит систем

Дээд боловсролын (академик) сургалтанд кредит системийг хэрэглэнэ.

Higher Education System of theMongolia

Higher educationinstitutions form the highest level of Mongolian education. They offer accredited degree programmes at three levels - Bachelor's, Master's and doctoral - as well as lifelong learning. Higher education institutions are either of the university-type or the non university-type.

University-type higher education institutions may offer all types of degree programmes (Bachelor's, Master's and doctoral) and carry out associated scholarly, research, developmental, artistic or other creative activities. Non-university-type higher education institutions offer mainly Bachelor's degree programmes, but may also provide Master's degree programmes and carry out associated scholarly, research, developmental, artistic or other creative activities.

There are public, state and private higher education institutions. The most higher education institutions come under the responsibility of the Ministry of Education, Culture and Science, while some institutions (the University of Defense and the Police Academy of the Mongolia)are under the responsibility of the Ministry of Defense and the Ministry of Justice.

Higher education is realized within the framework of accredited degree programmes in accordance with their curriculum and given mode of studies. The mode of study may be on-site, distance or a combination of both.

Admission to a Bachelor's or long-cycle Master's degree programme is conditional on the completion of a secondary education with an examination. Admission to a Master's degree programme is conditional on graduating from a Bachelor's degree programme, while admission to a doctoral degree programme is conditional on graduating from a Master's degree programme.

Higher education institutions and faculties are free to specify additional conditions for admission to studies that relate to specific knowledge, abilities, talent etc.

Higher education qualifications

The qualification structure recognizes Bachelor's, Master's and doctoral levels

A Bachelor's degree programme aims at providing qualifications for entering a profession or a Master's degree programme. It takes from 3 to 4 years (120-130 credits). Graduates receive the

academic degree of "bachelor" in all fields. The degree programme must be completed in due form with a final state examination, which usually includes the presentation and defense of a Bachelor's thesis.

A Master's degree programme follows a Bachelor's degree programme. The length is 1 to 2 years (about 30 credits). In selected fields, where the nature of the degree programme so requires, a Master's degree programme need not follow on from a Bachelor's programme. Graduates in a Master's degree programme must take a final state examination and publicly present and defend a Master's thesis.

The standard length of a doctoral degree programme is 3 to4 years. Doctoral studies are completed by the state doctoral examination and the public presentation and defense of a doctoral thesis (dissertation), based on original results, which must be published Graduates of a doctoral study programme are awarded the academic degree of (PhD) – Doctor.

Academic year

Studies are divided chiefly into semesters, years or blocks. Each semester, year or block consistsof a teaching period, an examination period and a vacation period. The length of the academic yearis twelve calendar months; the Rector decides on the date when the academic year begins

Credit system

The credit system is used at most higher education institutions.

MENU